Zo vergroot je klantenbinding | 5 Tips & Tricks

Voor bedrijven is klantenbinding een van de belangrijkste factoren wanneer het aankomt op het verhogen van de omzet. Maar hoe zorg je nou voor tevreden en trouwe klanten?

Zo vergroot je klantenbinding

Voor bedrijven is klantenbinding een van de belangrijkste factoren wanneer het aankomt op het verhogen van de omzet. Het is namelijk eenvoudiger en goedkoper om bestaande klanten te behouden dan nieuwe klanten te werven. Daarnaast leiden tevreden klanten regelmatig tot nieuwe klanten d.m.v. positieve recensies en aanbevelingen aan vrienden en familie. Maar hoe zorg je nou voor tevreden en trouwe klanten? In deze post geven wij 5 tips zodat u uw klantenbinding kunt verbeteren:

1. Laat uw klanten weten wat u voor ze doet

Wanneer u uw klanten niet vertelt wat u voor ze doet, beseffen zij dit misschien niet. Zorg dat uw klanten up-to-date blijven via e-mails, sms-berichten en sociale media berichten. Begrijp hoe uw klanten communiceren en gebruik deze manier om toenadering te zoeken. Wees proactief wanneer het aankomt op communicatie!

2. Onthoud speciale gelegenheden

Wanneer is hun verjaardag? Wanneer is hun jubileum? Wat is een mijlpaal in hun leven? Onthoud deze gelegenheden en bewaar ze in uw agenda of CRM zodat u ze niet vergeet. Stuur uw klanten berichten of e-mails op die momenten zodat ze weten dat u aan ze denkt.

3. Gebruik geschenken als vervolgtools

Zorg dat uw bedrijf geschenken gebruikt. Stuur uw klanten bijvoorbeeld een kortingscode om een nieuw item op het menu te proberen. Dit laat wederom zien dat u aan ze denkt. Of wanneer een klant erover denkt om u te verlaten en u die klant wilt behouden: stuur hem/haar een kaart en bedank voor de tijd samen.

4. Houd het persoonlijk

U wilt de rol van serviceprovider inruilen voor de rol van vriend. U weet wat ze zeggen: een klant blijft een maand terwijl een vriend voor altijd blijft. Wanneer u meer vriendschappen opbouwt met uw klanten zult u uw klantenbinding verbeteren.

5. Geef meer informatie

Geef meer informatie en deel meer informatie. Wanneer u iets ziet waarin uw klant geïnteresseerd kan zijn kunt u dit doorsturen. Dit kan bijvoorbeeld een artikel, organisatie of evenement zijn. Houd je ogen open voor uw klanten en stuur ze relevante informatie toe.

Wij hopen dat u met deze tips aan de slag kunt om uw klantenbinding te vergroten. Extra hulp nodig? Neem telefonisch contact met ons op en wij nemen graag de mogelijkheden met u door.