Offline marketing in de horeca: restaurant én klant in de spotlights

Om ervoor te zorgen dat je klanten regelmatig terugkomen in je restaurant, zal je business continu zichtbaar moeten zijn. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, hoe bereik je je klant het best?

Offline marketing in de horeca

Om ervoor te zorgen dat je klanten regelmatig terugkomen in je restaurant, zal je business continu zichtbaar moeten zijn. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, hoe bereik je je klant het best? Wij hebben daar een aantal goede ideeën over en weten precies wat wel en niet werkt. Wat de horeca betreft, is offline marketing nog steeds erg succesvol. Er zijn een aantal beproefde (offline) marketing-methoden om je klanten je restaurant binnen te halen. Wij zetten ze op een rij.

1. Professionele flyers

Het gebruik van flyers is een handig én betaalbaar middel om je product onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Je kunt de flyer ook direct gebruiken als menukaart. Voordeel van een flyer is, dat deze vaak thuis ergens wordt neergelegd en zo steeds weer onder de aandacht komt.

Ook handig: de flyer vastnieten óp de tas. Stop je de flyer in de tas, dan valt deze bij de meeste mensen niet op. Tot slot is de flyer ook uitermate geschikt om te gebruiken voor de spaarkaartconstructie, waarbij de klant elke keer een stempel krijgt nadat een bestelling is geplaatst. Op deze manier creëer je loyaliteit bij de vaste klanten.

2. Plak stickers

Je klanten moeten zoveel mogelijk jouw naam voorbij zien komen. Laat stickers maken en plak deze op het raam van je restaurant, op de bezorgscooter, de auto, etc.

3. Zet de klant in de spotlights

Alles draait om een tevreden klant. Zorg ervoor dat de klant zich gezien voelt en zet ludieke acties op touw of deel kleine attenties uit. Zo simpel en het levert je veel op.

4. Creatieve kassabon

Wees creatief met de kassabon. Profiteer van de blanco achterkant, hier kun je bijvoorbeeld een aantal mooie aanbiedingen op kwijt of misschien een stukje restaurantbeleving in tekst en beeld.

5. Mond tot mondreclame van bezorger

De meest goedkope manier van reclame maken is mond tot mondreclame. Instrueer je maaltijdbezorger(s) en laat hen vertellen wat de aanbiedingen of specialiteiten voor de komende periode zijn.

6. Het ouderwetse visitekaartje

Visitekaartjes achterhaald? Integendeel! Het visitekaartje wordt nog steeds door veel restauranthouders gebruikt als offline promotiemateriaal. Het is goedkoop en het werkt.

Jouw restaurant én klant in de spotlights? Wij helpen graag bij het adviseren, opzetten en ondersteunen van offline marketingcampagnes. Mail ons op info@appsmen.nl en wij gaan voor je aan de slag!